Spara för webb & enheter

2011-12-14 / 10:41:00Publicerat i Mitt fotogalleri - övrigt & kreativt

När jag publicerar mina bilder på internet väljer jag alltid att spara dem för webb och enheter (save for web & devices) för att få bättre kvalité. Det är verkligen något jag rekommenderar. Om du använder Photoshop och inte gör detta bör du börja med det vid sådana tillfällen, som när du t.ex. publicerar dina på bloggen. För att förstå skillnaden tänkte jag tydligt och klart visa er.

Jag lägger upp tre olika exempel med likadana bilder, men som är sparade på olika sätt. Den första är sparad på vanligt sätt och den andra är sparad för webb och enheter. Jag tänkte att jag kunde köra på bilderna från min senaste fotografering med Elaine. ;)
Ser du skillnaden? ;)
Skrivet av Beatrice

Det är underbart!

2011-12-1411:39:57 | http://passionated.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: