Prislista 2013

2011-01-17 / 22:40:00Publicerat i Allmänt

Att fotograferas av mig är en rolig upplevelse - både för kunden och fotografen! Jag ger alltid mina kunder tid till att känna sig avslappnade och bekväma under en fotografering. Är något av nedanstående paket lockande? Tveka då inte att boka! Jag fotograferar efter dina önskemål, men jag kommer gärna med tips om det behövs.
 
Här är alla priser och paket för år 2013:
 
 
Vill du känna dig som en modell? Missa då inte de nya modellpaketen där jag kan erbjuda att du blir modellsnygg med hjälp av min superduktiga stylist Julia, som också är en god vän till mig. Du kan välja mellan att bli sminkad samt få håret fixat och att endast bli sminkad - helt beroende på vad som känns bäst för dig. Under denna timmes fotografering kommer jag att hjälpa dig att få till snygga poser så att du kan känna dig som en riktig modell framför kameran.
 
Julia går andra året på gymnasiet och studerar till att bli stylist. Vi har stött på varandra på många olika event och har därför nu bestämt oss för att samarbeta på riktigt. Hon har mycket erfarenhet och är väldigt duktig på det hon gör. Modellpaketen är inget ni vill missa!
 
Modell, lilla paketet: Styling med endast sminkning efter egna önskemål, 60 min fotografering,
15 redigerade och högupplösta bilder - 400 kr
 
Modell, stora paketet: Styling med smink och hår efter egna önskemål, 60 min fotografering,
15 redigerade och högupplösta bilder - 500 kr
 
Om det önskas fler bilder, tillkommer en kostnad på 20 kr per bild. 
 
 
 
 
 
Enskilda porträtt, lilla paketet: 30 min fotografering, 15 redigerade och högupplösta bilder - 200 kr
Enskilda porträtt, stora paketet: 60 min fotografering, 25 redigerade och högupplösta bilder - 400 kr
 
Kärleksporträtt, lilla paketet: 30 min fotografering, 15 redigerade och högupplösta bilder - 300 kr
Kärleksporträtt, stora paketet: 60 min fotografering, 25 redigerade och högupplösta bilder - 500 kr
 
Kompisporträtt, lilla paketet: 30 min fotografering, 15 redigerade och högupplösta bilder - 300 kr
Kompisporträtt, stora paketet: 30 min fotografering, 15 redigerade och högupplösta bilder - 500 kr
 
Barn/Familj, lilla paketet: 60 min fotografering, 15 redigerade och högupplösta bilder - 300 kr
Barn/Familj, stora paketet: 90 min fotografering, 25 redigerade och högupplösta bilder - 500 kr

Om det önskas fler bilder, tillkommer en kostnad på 20 kr per bild. 
 
 
 


Har du ett projektarbete? Ska du anordna en fest? Vad för slags event du än planerar vill du säkert ha en fotograf på plats som ser till att kvällen blir fångad på bild - och det kan jag givetvis hjälpa dig med! Du väljer vilken tid jag ska komma för att få med så mycket som möjligt på bild.
 
Event, paket 1: 60 min fotografering, 20 redigerade och högupplösta bilder - 300 kr
Event, paket 2: 360 min fotografering, 40 redigerade och högupplösta bilder - 500 kr

Om det önskas en längre eventfotografering, tillkommer en kostnad på 100 kr per timme där 10 extra redigerade och högupplösta bilder ingår för varje timme.
 
Finns det något utöver dessa paket som du behöver en fotograf till? Inga problem! Jag fotograferar det mesta och ställer alltid upp om det går. Har du förslag så maila mig och så diskuterar vi det vidare.
 
 
 
 

Vill du istället ge bort en fotografering? Fundera då på vad det är för slags fotografering du vill ge bort. Titta sedan på priserna för de olika paketen och bestäm ett pris efter det. Vill du t.ex. ge någon "Barn/Familj, stora paketet" så sätter du in 500 kr på presentkortet. Inte svårare än så!

För fler frågor om presentkort, maila mig!

 
 
 
 
När ska jag betala? Antingen direkt efter fotograferingen eller senare. Dock får kunden inte de färdiga bilderna förrän jag har fått betalt för dem.
Hur får jag bilderna? 
För att spara så mycket tid som möjligt och för att bilderna ska kunna levereras direkt efter att de har blivit klara, skickas de via mail.

Hur får jag presentkortet? Antingen möter du upp mig och så får du det, eller så får du en digital variant som skickas på mail och kan skrivas ut.
Har du ett företag som fotograf? Nej och därför är mina priser låga i jämförelse med en företagad fotografs priser. Jag planerar dock att starta företag, men jag är inte riktigt där än.
Har du en studio? Nej. Jag föredrar att fotografera utomhus, men med tanke på mina drömmar om stora modellfotograferingar bör jag nog lära mig det också.
Vad gör vi om det blir dåligt väder? Antingen bokar vi in ett nytt datum, eller så försöker vi hitta en annan lösning.
 
 
 
 
 
Om du vill boka en fotografering eller ställa andra frågor, maila mig på: [email protected]