Vem är tjejen bakom kameran?

2012-09-06 / 18:45:00Publicerat i Om mig



 
Den 21 september år 1995 föddes lilla jag. Mitt namn är Linda och jag bor i en liten stad i Skåne. Jag har alltid varit en kreativ och estetisk tjej. Mina favoritsysslor när jag var liten var att sjunga, dansa och måla.

Mer än tio år senare sitter mycket av den estetiska genen kvar. Jag fotograferar, som ni antagligen har förstått haha, sjunger väldigt ofta och går på dans. Måla gör jag dock väldigt sällan... Utöver det så skulle jag vilja säga att jag är en väldigt öppen, glad och lite knäpp person. Jag brukar komma överens med de flesta och de kommer överens med mig.

Jag vill även nämna att jag är tillsammans med en snygging vid namn Sebastian. Tur det, så kärleksfull som jag är. Vi blev tillsammans 2010-02-14 och planerar att hålla ihop för evigt. Inte nog med att jag har en nästan perfekt pojkvän så har jag helt fantastiska vänner och en underbar familj. Jag kan sammanfatta allt det där med att jag är lycklig, lever livet och har det hur bra som helst!


 
Sommaren 2007 upptäckte jag ett nytt intresse. Jag fick låna mammas lilla kamera och gick och fotograferade allt från blommor till människor. Detta tyckte jag var fruktansvärt kul! Något år senare fick jag en egen kompaktkamera i födelsedagspresent och började fotografera mer och mer. Tack vare min kreativitet utvecklades mitt fotograferande väldigt snabbt och därför fick jag min första och nuvarande systemkamera, Canon EOS 450D, december 2009.

När jag äntligen hade fått min efterlängtade systemkamera blev det dags att lära sig det tekniska. Kreativiteten och kameran hade jag, men för att bli bättre på fotografering behövde jag lära mig mer - mycket mer. Jag snappade upp tips här och var, men det mesta fick jag lära mig på egen hand. Jag såg det som en spännande och rolig utmaning, och det gör jag än idag.
 
Nu är jag duktig på att fotografera och jag vet att jag kan bli bättre. Jag utvecklas hela tiden och fotograferingen betyder mer och mer för mig. För cirka ett år sedan blev jag säker på att jag vill jobba med det här i framtiden, även om vägen dit kommer att vara svår. Jag kommer att starta ett fotoföretag inom de närmsta åren och jag ska göra allt vad jag kan för att ha ett så framgångsrikt företag som möjligt.
Skrivet av Denice

Vilken fin blogg du har :)

Svar: Tack! :)
Linda Dahl

2012-12-1920:08:33 | http://denice.se


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: