Svar till (den lilla) frågestunden

2011-04-16 / 18:27:06Publicerat i Linda tycker till

Jag hade faktiskt hoppats på lite fler frågor, men jag får nöja mig med dessa. ;) Tack för era frågor iallafall!


BLOGG

När började du blogga?
På nyår 2009 då jag var väldigt sjuk och uttråkad...
Tjänar du pengar på din blogg? Nix!
Läser du någon fotoblogg, t.ex. Linafoto? Det finns ingen jag följer dagligen, men jag tittar gärna in hos vissa fotobloggar då och då. :) De fotografer jag oftast tittar in hos, är Emelie Ohlsson och Lina Flodins.
Favoritblogg? Det finns faktiskt ingen blogg jag har som favorit! Dock finns det dock två typer av bloggar jag föredrar och det är fotobloggar och modebloggar. ;)
Hur många läsare har du? Det beror helt och hållet på hur mycket jag bloggar...

FOTO

Vad gillar du att fota mest och varför?
Människor! Varje individ har olika sätt att uttrycka sig på, sina alldeles egna sätt. Jag älskar att fånga det på bild! Framförallt när agerandet och känslan kommer spontant. :)
Har du jobbat något som fotograf? Ja, det räknas ju som jobb om man får betalt!
Vad har du för kamera? Canon EOS 450
Vilket är det bästa fotoljuset? Enligt mig är det motljus! Utan tvekan.
I vilket program redigerar du dina bilder i? Adobe Photoshop CS5
Hur lärde du dig att fotografera? Jag är självlärd, även om jag snappat upp några tips här och var. Jag älskar att utveckla mig inom fotografering genom att använda mig utav min kreativitet och mina egna erfarenheter.
Svartvitt eller färg? Färg för det mesta, men det beror väldigt mycket på vilken känsla jag vill förmedla i bilden.
Hur länge har du varit fotointresserad? Att fotografera med en kamera, oavsett hur bra eller dålig den är, har alltid varit kul. Det stora intresset började dock år 2008. Alltså, i ungefär fyra år. :)
Hur länge kommer du fortsätta med fotograferandet? I all evighet! ;)

PERSONLIGT

Vad heter du?
Linda, vilket du säkert redan var medveten om...
Blogg vs Facebook? Haha, jag måste faktiskt vara ärlig och säga Facebook.
Glass vs Godis? Godis
Kex vs "mjuka kakor"? Oj, jag måste säga båda. Jag menar... Ballerina eller muffins? Det går inte att välja, hahaha!
Hannah eller inte Hannah? Hannah såklart! ;)
Vad gör du om 10 år? Förhoppningsvis jobbar jag som fotograf och lever ett lyckligt liv med mina nära och kära!
Vilka affärer shoppar du mest i? H&M om det gäller kläder, Kicks och Åhléns om det gäller annat smått och gott. Jag antar att du inte syftade på mataffärer, haha...
Om du önskar du fick va ett djur, vad skulle det vara då? Iiiiiingen aning, men helt klart något husdjur. Mycket kärlek är viktigast! Även om jag skulle kunna vara iskall och säga tiger eller något liknande. ;)
Om du fick 50.000 kontant, vad skulle du köpa då? Och varför? En jävla grym kamera! Canon EOS 5D Mark II, Canon EOS 1D Mark IV eller Canon EOS 7D... You name it! Varför? Ja, det skadar inte att få en sådan nykomling i kameraväskan helt enkelt...
Vad vill du arbeta med i framtiden? Jag vill bli fotograf!
Spelar du något instrument? Jag kämpar med gitarren...
Din favorithobby? Fotografering och musik.
Dina favoritämnen? Musik, bild, engelska och svenska.
Vilken är din favoritlåt? Det kan jag verkligen inte säga, jag har otroligt många favoriter...
Favoritmat? Thaimat!
Om du skulle få ta med dig en person till en öde ö, vem skulle det vara? Min underbara pojkvän!
Om du fick välja att leva helt ensam på jorden med en helt främmande kille eller din bästa tjejkompis, vad skulle du valt då? Min bästa tjejkompis. :)



Som jag lovat, får de (med bloggar) som ställde frågor i frågestunden, en länkning:

Hannah Wagner
Erika - fotoblogg
Annie Bergström (fotoblogg)
Paulina
Skrivet av Anonym

hahah då vet jag ;)

2011-04-1716:46:03


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: