Utan musik skulle något saknas

2009-09-22 / 14:09:19Publicerat i Linda tycker till


En bild på mig, sommaren 08.

Igårkväll, när jag inte kunde sova, satt jag och tänkte på en sak. Musik. Vad vore världen utan musik? Finns det människor i min ålder, om inte äldre, som aldrig hört musik?

Musik är till för alla och kan låta på så många olika sätt. Man fastnar för olika sorters musik, man väljer själv vad man tycker om att lyssna på. Om musik inte fanns skulle såklart inte folk tänka "tänk om det fanns musik..", men skulle de sakna något? Det tror jag. Något skulle saknas.

Tänk dig en film utan musik. Ingen melodi och ingen sång. Konstigt, ellerhur? Musik gör verkligen en så stor skillnad och själv klarar jag mig inte utan det. Hur man än mår kan man lyssna på musik, det finns musik för alla sorters känslor. Glädje, sorg, ensamhet, kärlek, och stolthet är några av dem. Om jag är ledsen, kan jag välja en låt som jag kan gråta till om det behövs, eller välja en låt som gör mig hyfsat glad igen.

Instrument som gitarr, trummor och piano är underbara uppfinningar. Tänk på en låt du tycker om, en låt med sångröst, vore den lika bra utan instrument? Jag kan komma på en massa låtar och ingen utav dem skulle låta lika bra i mina öron utan instrument. Även om sångrösten är hur vacker som helst. Men låten är ändå bra, dock inte lika bra!

Jag har aldrig varit med om att någon inte tycker om musik. Att man inte tycker om all musik, är bara mänskligt. Men människor som inte klarar av någon sorts musik? Nej. Musik är underbart, det tar aldrig slut och är till för alla. Man kan alltid få tag i musik, det räcker med att man öppnar munnen och sjunger en sång. Så jag tror faktiskt inte det finns människor som aldrig hört musik. Man behöver inte en radio, en mp3, och allt vad det är. Man behöver inte ens öron. Musik kan man tänka, man kan höra en låt i sitt huvud. Rätta mig om jag har fel, men musik finns överallt.

Skrivet av Danne [www.danieldahl.se]

Sv; Tack :)

2009-09-2214:09:59 | http://www.danieldahl.se
Skrivet av Pontus

haha ja! Så är det! :D

haha! Krya på oss ja :D

2009-09-2214:57:52 | http://pontusingeby.se
Skrivet av Madde

Sv; haha okej :)

2009-09-2215:05:25 | http://madelajn.blogg.se/
Skrivet av Sändy

jätte bra skrivet! helt rätt <3

2009-09-2215:26:38 | http://metrobloggen.se/sandystar


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: